📚 Opis pracovných činností mentora

  1. Poskytovať individuálne poradenstvo PZ a OZ (vrátane vedúcich pedagogických zamestnancov – ďalej len „VPZ“):
    1. realizovať individuálne poradenstvo pre PZ a OZ,
    2. realizovať návštevy vyučovacích hodín PZ a OZ s cieľom zvýšenia kvality výchovno-vzdelávacieho procesu,
    3. poskytovať spätnú väzbu k pozorovaným edukačným postupom,
    4. navrhovať odporúčania na zvýšenie kvality výchovno-vzdelávacieho procesu,
    5. identifikovať a diagnostikovať problémy PZ a OZ,
    6. podporovať PZ a OZ pri tvorbe návrhov možných riešení ich problémov,
    7. pomáhať v zapracovaní riešení vo výchovno-vzdelávacom procese v triede a práci so žiakmi,
    8. poskytovať poradenstvo v tzv. prioritných tematických oblastiach (vzdelávacie programy, hodnotenie vzdelávacích výsledkov žiakov, vzdelávací proces a vyučovací štýl učiteľa, personalizácia vyučovania a inkluzívne vzdelávanie, digitalizácia).
  2. Skupinové formy rozvoja spôsobilosti PZ a OZ v stanovených oblastiach bude mentor realizovať formou:
    1. poldenných workshopov,
    2. celodenných workshopov,
    3. facilitácie učiacich sa skupín,
    4. organizácie prednášok a diskusií,
  3. Potreby PZ a VPZ škôl v regióne bude mentor monitorovať formou:
    1. dotazníkov pre PZ a VPZ škôl a školských zariadení,
    2. individuálnych rozhovorov s PZ a VPZ škôl a školských zariadení.
  4. Administratívne úlohy spojené s pracovným miestom spočívajú najmä:
    1. vo vyplnení pracovného výkazu,
    2. vo vedení dokumentácie o činnostiach uvedených v bodoch 1-3,
    3. vo vykonávaní ďalších úloh vyplývajúcich z pracovného zaradenia.
  5. Budovanie partnerstiev v regióne a sieťovanie formou
    1. predstavenia činnosti uvedených v bodoch 1-3,
    2. bilaterálnych stretnutí s riaditeľmi škôl a/alebo so zriaďovateľmi a/alebo inými partnermi v regióne,
    3. multilaterálnych stretnutí s viacerými potenciálnymi partnermi v regióne s cieľom networkingu.
  6. Vlastné vzdelávanie a práca na vlastnom profesijnom raste v prioritných témach:
    1. mentoring,
    2. vzdelávacie programy,
    3. hodnotenie vzdelávacích výsledkov žiakov,
    4. vzdelávací proces a vyučovací štýl učiteľa – sociálna klíma,
    5. personalizácia vyučovania a inklúzia vzdelávania,
    6. digitalizácia.

📋 Činnosti

Tabuľka č. 1 - Požadovaná početnosť činností v oblasti individuálneho a skupinového rozvoja spôsobilostí PZ a OZ na jedno mentorské miesto v prvom roku činnosti regionálneho centra

# Názov aktivity Počet za rok Priemerný počet Regionálny partner
(spolu za rok)
Požadovaný doklad
1 Osobné konzultácie (prezenčne / online), návštevy vyučovacích hodín 70 7 za mesiac výkaz
2 Celodňový skupinový workshop 1 1 za rok prezenčná listina + foto
3 Poldňový skupinový workshop 4 1 za 2 mesiace prezenčná listina + foto
4 Facilitácia učiacej sa skupiny 1 1 za rok prezenčná listina + foto
5 Organizovanie prednášky / diskusie 1 1 za rok prezenčná listina + foto

Tabuľka č. 2 - Požadovaná početnosť činností v oblasti individuálneho a skupinového rozvoja spôsobilostí PZ a OZ na jedno mentorské miesto v druhom roku činnosti regionálneho centra

# Názov aktivity Počet za rok Priemerný počet Regionálny partner
(spolu za rok)
Požadovaný doklad
1 Osobné konzultácie (prezenčne / online), návštevy vyučovacích hodín 95 9 – 10 za mesiac výkaz
2 Celodňový skupinový workshop 1 1 za rok prezenčná listina + foto
3 Poldňový skupinový workshop 5 1 za 2 mesiace prezenčná listina + foto
4 Facilitácia učiacej sa skupiny 2 1 za polrok prezenčná listina + foto
5 Organizovanie prednášky / diskusie 1 1 za rok prezenčná listina + foto

Ak ťa táto ponuka oslovila, vyplň dotazník nižšie do 30.4.2023. V krátkom čase sa ozveme s ďalšími inštrukciami ohľadne pohovoru.

Mám záujem

„Vznik Regionálneho centra podpory učiteľov iniciovalo Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR ako jednu z kľúčových reforiem Plánu obnovy a odolnosti SR a uskutočňuje ju v spolupráci s partnermi v regiónoch Slovenska.“