📚 Opis pracovných činností mentora
- Poskytovať individuálne poradenstvo PZ a OZ (vrátane vedúcich pedagogických zamestnancov – ďalej len „VPZ“):
- realizovať individuálne poradenstvo pre PZ a OZ,
- realizovať návštevy vyučovacích hodín PZ a OZ s cieľom zvýšenia kvality výchovno-vzdelávacieho procesu,
- poskytovať spätnú väzbu k pozorovaným edukačným postupom,
- navrhovať odporúčania na zvýšenie kvality výchovno-vzdelávacieho procesu,
- identifikovať a diagnostikovať problémy PZ a OZ,
- podporovať PZ a OZ pri tvorbe návrhov možných riešení ich problémov,
- pomáhať v zapracovaní riešení vo výchovno-vzdelávacom procese v triede a práci so žiakmi,
- poskytovať poradenstvo v tzv. prioritných tematických oblastiach (vzdelávacie programy, hodnotenie vzdelávacích výsledkov žiakov, vzdelávací proces a vyučovací štýl učiteľa, personalizácia vyučovania a inkluzívne vzdelávanie, digitalizácia).
- Skupinové formy rozvoja spôsobilosti PZ a OZ v stanovených oblastiach bude mentor realizovať formou:
- poldenných workshopov,
- celodenných workshopov,
- facilitácie učiacich sa skupín,
- organizácie prednášok a diskusií,
- Potreby PZ a VPZ škôl v regióne bude mentor monitorovať formou:
- dotazníkov pre PZ a VPZ škôl a školských zariadení,
- individuálnych rozhovorov s PZ a VPZ škôl a školských zariadení.
- Administratívne úlohy spojené s pracovným miestom spočívajú najmä:
- vo vyplnení pracovného výkazu,
- vo vedení dokumentácie o činnostiach uvedených v bodoch 1-3,
- vo vykonávaní ďalších úloh vyplývajúcich z pracovného zaradenia.
- Budovanie partnerstiev v regióne a sieťovanie formou
- predstavenia činnosti uvedených v bodoch 1-3,
- bilaterálnych stretnutí s riaditeľmi škôl a/alebo so zriaďovateľmi a/alebo inými partnermi v regióne,
- multilaterálnych stretnutí s viacerými potenciálnymi partnermi v regióne s cieľom networkingu.
- Vlastné vzdelávanie a práca na vlastnom profesijnom raste v prioritných témach:
- mentoring,
- vzdelávacie programy,
- hodnotenie vzdelávacích výsledkov žiakov,
- vzdelávací proces a vyučovací štýl učiteľa – sociálna klíma,
- personalizácia vyučovania a inklúzia vzdelávania,
- digitalizácia.
📋 Činnosti
Tabuľka č. 1 - Požadovaná početnosť činností v oblasti individuálneho a skupinového rozvoja spôsobilostí PZ a OZ na jedno mentorské miesto v prvom roku činnosti regionálneho centra
# | Názov aktivity | Počet za rok | Priemerný počet | Regionálny partner (spolu za rok) |
Požadovaný doklad |
---|---|---|---|---|---|
1 | Osobné konzultácie (prezenčne / online), návštevy vyučovacích hodín | 70 | 7 za mesiac | výkaz | |
2 | Celodňový skupinový workshop | 1 | 1 za rok | prezenčná listina + foto | |
3 | Poldňový skupinový workshop | 4 | 1 za 2 mesiace | prezenčná listina + foto | |
4 | Facilitácia učiacej sa skupiny | 1 | 1 za rok | prezenčná listina + foto | |
5 | Organizovanie prednášky / diskusie | 1 | 1 za rok | prezenčná listina + foto |
Tabuľka č. 2 - Požadovaná početnosť činností v oblasti individuálneho a skupinového rozvoja spôsobilostí PZ a OZ na jedno mentorské miesto v druhom roku činnosti regionálneho centra
# | Názov aktivity | Počet za rok | Priemerný počet | Regionálny partner (spolu za rok) |
Požadovaný doklad |
---|---|---|---|---|---|
1 | Osobné konzultácie (prezenčne / online), návštevy vyučovacích hodín | 95 | 9 – 10 za mesiac | výkaz | |
2 | Celodňový skupinový workshop | 1 | 1 za rok | prezenčná listina + foto | |
3 | Poldňový skupinový workshop | 5 | 1 za 2 mesiace | prezenčná listina + foto | |
4 | Facilitácia učiacej sa skupiny | 2 | 1 za polrok | prezenčná listina + foto | |
5 | Organizovanie prednášky / diskusie | 1 | 1 za rok | prezenčná listina + foto |
Ak ťa táto ponuka oslovila, vyplň dotazník nižšie do 30.4.2023. V krátkom čase sa ozveme s ďalšími inštrukciami ohľadne pohovoru.
Mám záujem„Vznik Regionálneho centra podpory učiteľov iniciovalo Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR ako jednu z kľúčových reforiem Plánu obnovy a odolnosti SR a uskutočňuje ju v spolupráci s partnermi v regiónoch Slovenska.“