Prešiel rok a zas je tu game jam - ŠPONGIA. Game jam je súťaž v programovaní počítačových hier, v ktorej má súťažiaci vytvoriť hru na zadanú tému v krátkom časovom úseku. Vývoj hier trvá roky, preto sa i 2-týždňové obdobie dá považovať za krátky časový úsek. Do tohto game jamu sa naša škola zapája už niekoľko rokov, a preto sa i tento rok ponúkla príležitosť zmerať si svoje schopnosti so žiakmi z celého Slovenska. Tohtoročná téma bola: SPACE ODYSEY.
Z našej školy sa zapojili štyri tímy, z ktorých sa do finále prepracovali tri. Najlepšie sa darilo Romanovi V. zo 4.AI, ktorý skončil z 30 tímov na 6. mieste. O pár miest nižšie sa umiestnil tím žiakov z 3.BI a na 24. mieste tím z 2.BI. Pri tak veľkom počte súťažiacich nedokázala porota venovať dostatok času každej hre a pokiaľ hra bola logicky náročnejšia, porotcovia ju neprešli celú a nedokázali tak oceniť jej komplexnosť. Toto sa stalo osudným práve tímu z 3.BI. Naopak, porotcovia kladú dôraz na okamžitý pocit z hry a to sa vyplatilo žiakovi zo 4.AI, ktorý do hry zapracoval napätie a strach sprevádzaný malým zorným poľom a rýchlou akciou.
Každá skúsenosť (dobrá i zlá) človeka posúva dopredu. Súťažiaci po súťaži musí zhodnotiť svoj výkon, poznámky a rady poroty a poučiť sa do budúcna. Tešíme sa, až sa naši žiaci v budúcnosti zapoja do ďalšej súťaže a opäť ukážu, čo všetko dokážu. Naša škola sa plánuje venovať hernému vývoju plnohodnotne, nie len ako jednej z foriem výučby programovania, preto dúfame, že naši žiaci nás budú takto dobre reprezentovať i v ďalších súťažiach.
Viac informácii: https://smnd.sk/mikey/PHP/spongia/spongia_2024/results.php
Fotodokumentácia: odkaz na fotogalériu